Followers

Friday 18 April 2014

Tips Mencari Pasangan

Tips mencari pasangan oleh YBhg. Prof. Dato’ Dr Haji Fazillah Kamsah – Pakar motivasi

Memang benar frasa kata “jodoh dan pertemuan di tangan Tuhan”, tetapi tahukah kita bahawa kitalah yang perlu berusaha secara berterusan dan istiqamah dengan apa yang kita usahakan demi mendapatkan keredhaan Allah SWT?. Asbab usaha yang berterusan, bersungguh-sungguh dan yakin akan ketentuan Ilahi, semoga dapat dipertemukan jodoh dan pasangan yang sesuai dalam melayari bahtera perkahwinan dan InsyaAllah berkekalan hingga ke akhirat.

Berikut adalah ringkasan 10 tip dan panduan khusus yang dianjurkan oleh YBhg. Prof. Dato’ Dr. Haji Fazillah Kamsah untuk dijadikan renungan bersama dalam memilih pasangan: 
1. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti “magnet” yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.

2. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini

3. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.

4. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.

5. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.

6. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.

7. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.

8. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian daripada kawan baru lebih bermakna dan berkesan berbanding pujian daripada kawan lama.

9. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. Carilah kecantikan yang ada pada anda dan bentuk keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan anda.

10. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasi bakal pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan terus menjauhkan diri daripada kita.

Sumber disunting dan dipetik daripada http://www.fadzilahkamsah.com

Ainafiras: Carilah pasangan yang baik untuk masa depan yang lebih stabil!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...