Followers

Wednesday 22 January 2014

Bantuan Persekolahan

Salam semua... Lamanya Mummy tak menulis kat sini.. Rindu pulak rasanya dengan blog ni!

Hari ni Mummy nak cerita pasal bantuan persekolahan... Mummy dok dengar daripada kawan-kawan pejabat Mummy, ramai yang dah amek bantuan persekolahan anak-anak di sekolah masing-masing.. Wah, untunglah, Mummy belum merasa lagi sebab anak Mummy yang besar pun baru 5 tahun...

Kisahnya Bantuan Persekolahan ini diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika membentangkan Bajet 2014 di Parlimen pada Oktober 2013. Dan bantuan ini mula dibayar kepada ibu bapa atau penjaga pelajar sekolah bermula 15 Januari 2014. Tujuannya hanya satu, iaitu untuk meringankan beban perbelanjaan persekolahan yang ditanggung oleh ibu bapa pada awal tahun.


RM100 jumlah yang diterima oleh setiap pelajar! Bunyi macam sikit kan RM100 tu, tapi bagi ibu bapa yang tidak berkemampuan, RM100 itu sangat mereka perlukan.. Tahu sajelah awal tahun kan, macam2 perlu dibeli untuk persiapan persekolahan anak-anak. Mummy ni pun, walaupun anak belum masuk sekolah rendah, tapi bab membayar yuran tadika dia tu pun dah buat 'tercekik'. Jadi bersyukurlah dengan bantuan yang diberikan ini ye!


Mummy : Tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima. Terima kasih Kerajaan!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...