Followers

Saturday 11 August 2012

Lukisan

Salam 1 Malaysia semua.

Entry hari ini Sofystella nak berkongsi cerita mengenai lukisan. Lukisan ini ada pelbagai jenis contohnya  catan, kolaj, montaj, cetakan, gosokan, resis, percikan dan mozek. ok Sofystella terangkan sikit. Lukisan adalah kerja-kerja peringkat awal dalam bentuk imej untuk menghasilkan karya-karya yang lebih kompleks iaitu seni halus, animasi, seni bina dan sebagainya.

Bentuk-bentuk ini dihasilkan menggunakan media kering seperti pensel, pen, arang, pastel dan sebagainya. Penggunaan warna amat terhad. Sebenarnya lukisan ini terlalu kompleks, tapi boleh fahamkan apa yang Sofystella terangkan tadi?

Sofystella tak pandai melukis, basic – basic bolehlah. Rakan – rakan mesti ada bakat kan? Nak dijadikan cerita, Sofystella ada kawan yang sangat minat dengan anime Japan dan pandai melukis beberapa anime. Paling uniknya dia boleh lukis mengunakkan paint dalam laptop sahaja. Bukan senang, nak tulis kat paint pun susah.

Terlupalah nak bagi tahu nama kawan Sofystella, nama dia Hafizah Amiruddin. Dekat bawah ini Sofystella tunjukkan lukisan yang dia buat :



Cantik tak? Ini percubaan pertama dia dan Sofystella rasa dia boleh pergi jauh dalam bidang ini. Semoga dia dapat menruskan minat dia. Sofystella ada buat permintaan dekat kawan Sofystella untuk My Character dan ini hasilnya :


Sofystella : Bukan semua orang ada jiwa seni 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...