Followers

Friday 10 August 2012

Pandelela memenangi gangsa dalam 10m platform.

Salam 1 Malaysia J

Sofystella ada berita gembira. Pagi tadi baru berlangsung acara 10m platform individu wanita. Pandelela Rinong telah mencipta sejarah menyelam Malaysia dengan memenangi pingat gangsa individu wanita di Pusat Akuatik awal pagi tadi.

Ia adalah pingat pertama Malaysia Sukan Olimpik dalam sukan selain badminton, selain membuat Pandelela wanita Malaysia yang pertama memenangi pingat Sukan Olimpik.

Pemenang pingat emas Chen Ruolin (tengah) dari China, pemenang pingat perak Brittany Broben (kiri) Australia dan pemenang pingat gangsa Pandelela Rinong (kanan) Malaysia.



Alhamdulillah Sofystella gembira pungutan pingat bagi Malaysia bertambah satu. Beliau mendapat sejumlah 359,20 mata, Ruolin China Chen, yang memenangi emas pada 422,30 mata manakala Brittany Broben dari Australia memenangi pingat perak pada 366,50 mata.

Kata beliau : "Saya amat gembira dengan memenangi pingat ini. Ia adalah sesuatu yang saya hanya bermimpi dan kini menyelam boleh melihat ia sebagai titik perubahan”.

Taniah Sofystella ucapkan kerana beliau telah buat yang terbaik dan bukan mudah untuk mencapai dan mencipta sejarah ini.



Sofystella : Bila kita berusaha, pasti kita akan berjaya.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...