Followers

Monday 14 November 2011

Berita Baik Buat Pengusaha Bas

Assalamualaikum…jangan terkejut, sape pulak orang ni. Takpalah, saya bahasakan diri saya sebagai Pakwan65 sesuai dengan umur sekarang ni. Sapa Pakwan tak penting. Apa yang penting ialah khabar gembira buat pengusaha bas sama ada bas mini atau bas sekolah. Dalam bajet 2012 yang telah dibentangkan oleh Perdana Menteri, YAB Dato Sri Mohd Najib selaku Menteri Kewangan, kerajaan telah menyediakan peruntukan tambahan RM 150 juta yang disalur melalui Tabung Pembangunan Pengangkutan Awam di SME Bank. Dengan peruntukan ini pengusaha bas bolehlah memohon pinjaman mudah dengan faedah 4% untuk membeli atau membaik pulih bas yang  akan disediakan mulai 1 Januari 2012.

Bukan apa,  Perdana Menteri  kita tu amat prihatin dengan permasalahan perkhidmatan bas yang kurang memuaskan khususnya yang menjadi sumber pengangkutan kepada adik-adik kita di luar bandar.

Kesian dengan adik-adik kita yang tinggal di luar bandar. Takpalah segala kesulitan yang dialami ini,  insya Allah tahun hadapan Pakwan rasa tak akan berulang lagi. Jadi apa tunggu lagi kepada pengusaha bas,  bolehlah ke SME Bank untuk memohon peruntukan. Nak beli bas baru ke atau naik baik pulih terpulang. Apa yang penting tu hutang mesti bayar…………jangan marah gurau je.


Pakwan 65: Hingga jumpa lagi, insya Allah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...