Followers

Monday 28 February 2011

Mac Book Air 2010


 

Pada suatu petang  ambo sedang membaca akhbar New Strait Times (nak improve kan English), terbacalah tentang pelancaran gadget baru keluaran Syarikat terkemuka dunia, Apple. Kali ini Apple melancarkan dua model baru  Mac Book Air  13 inci dan 11 inci yang  sangat nipis, ringan dan ‘kurus’. Mengagumkan! Lebih tipis dari iPhone. Dilengkapi  dua USB jack, headphone jack, video output dan (pada yang 13 inci) dan sebuah slot SD untuk kad memori kamera . 

Ia juga digabungkan bersama speaker stereo yang terdengar jauh lebih baik dari yang mono, model sebelum ini.  Yang menakjubkan ambo adalah bahawa ia  tidak memiliki hard drive di dalamnya. Sebaliknya,  menggunakan flash memory, seperti  iPad dan kerana itu ia menjadi ekslusif. Itu bererti demo tidak berisiko kehilangan data demo jika ia terjatuh atau  tersentak kerana tidak ada ‘pinggan-pinggan berputar’. Ini juga membuatkan  bateri hidup lebih lama:  Baterinya boleh bertahan ini  lebih kurang 5 hingga 7 jam.   Ia juga diprogramkan terus hidup  apabila dibuka monitornya kerana ia tidak tidur tetapi hanya ‘berhibernasi’ pada PC Windows… ini membuatkan ambo semakin teruja untuk memilikinya satu…
 

11 comments:

my photo gallery said...

Teringin juga untuk memilikinya. Tapi, sesuai ke untuk designer?

Sufiana Adlisa said...

Bagus la jika you berminat tetapi setahu saya jika designer sure nak monitor yang besar untuk mereka bentuk... Mac Book Airs ni hanya ada monitor 11 dan 13 inci... rasanya tak berapa sesuai kut... tapi Mac ni sangat sesuai untuk mereka yang sentiasa memerlukan dokumen ptg yg perlu dibawa kemana -mana... sesuai untuk writer... dan bagi mereka yg suka bawa notebook kemana - mana....

story of my life said...

bila la nk dpt satu nih...huhuhuhu

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

bestnye kalau dapat beli satu

Izan Ishak said...

terujanya...!
kalau dapat satu mmg best nih~

aqishah said...

idamanku...

wah2 bilakah dpt membeli ni.. kekekeke

Unknown said...

beranganjela nak dapat..hehe....

Joel Leslie said...

alangkah baik jikalau sy memiliki gadger ni. wahh .. hopefully masa sy dh bekerja pd masa yg akn dtg, sy berpeluang utk memiliki produk2 Apple.. Aminn..

Sekarang sy cuma boleh pendamkan rasa cemburu kpd rakan2 yg memiliki produk2 Apple spt. Mac Book, iPhone, iPod, dll. mereka mmg bertuah kerana dpt memiliki brgan yg menarik lagi canggih ini :)

Wan_hazel said...

bagi wan..apel nie tak best.,.better Dell..byk yg kasi taw apel n laptop yg lain2 semua tak best..law designer cam wan nie tak nak lah pilih apel..hehehe..

owh ye nape tak buang je Word Verification nie erk..susah skit nak komen..ehehhe..pendapat wan je

padlie said...

Gadjet ni memang menarik.. Nampak elegan bila kita guna.. Tapi kekurangannya yang nyata ialah dari segi kapasiti memori yang kecil dan harganya yang agak tinggi..

Kalau orang macam saya, kurang sesuai sebab semua PC dan laptop saya perlu kapasiti lebih 1 TB.. Harga mungkin tak menjadi masalah bagi kebanyakan orang sekarang..

Satu lagi, kalau nak dibanding dengan Dell, support service Apple masih lemah di sini..

Wan_hazel said...

padlie

betul tu...dell pentingkan customer..bila kol je mereka org mesti dtg...Dell rosak tak perlu ke kedai..perkhdmatan dia org yg dtg kerumah kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...