Followers

Thursday 24 November 2011

Cuti Sekolah Bermula – Jom ke Pulau Langkawi!

Salam semua…



Post kali ni masih lagi berkisar mengenai Bajet 2012 yang dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak Oktober lalu. Mummy nak sentuh berkenaan Pulau Langkawi pula kali ni.. Ha! Cuti sekolah telah bermula kan? Ibu-ibu ayah-ayah semua dah merancang apa-apa tak untuk anak-anak anda? Cuti hujung tahun ni lama kan, jadinya pada yang berkemampuan, apa kata bawa anak-anak anda makan angin? Tak perlu pergi jauh-jauh, memadai percutian dalam negara, asalkan kita dapat luangkan masa berharga bersama anak-anak kita..




Antara destinasi pilihan untuk percutian dalam negara ialah Pulau Langkawi. Siapa yang dah pernah pergi? Tapi Mummy rasa semua pun sedia maklum, Pulau Langkawi kebelakangan ini dilihat seakan-akan tidak terurus.. Disebabkan itu, Perdana Menteri mengumumkan Pelan Induk Lima Tahun Pembangunan Pelancongan Langkawi yang akan dilancarkan. Peruntukan bagi Pelan ini adalah sebanyak RM420 juta! Wah, satu jumlah yang besar! Jadi diharap peruntukan ini mampu mengembalikan kegemilangan Pulau Langkawi seperti satu ketika dulu.

Antara inisiatif yang akan diambil melalui Pelan Induk Lima Tahun Pembangunan Pelancongan Langkawi ini, ialah menyusun semula Lembaga Pembangunan Langkawi, penubuhan pasukan renjer hutan, menaik taraf muzium, kawasan pantai dan perniagaan serta menyediakan sistem pengangkutan yang lebih efisien. Walau bagaimanapun, untuk waktu ini, anda masih boleh ke Pulau Langkawi sebab banyak tempat menarik untuk dilawati antaranya kereta kabel, Underwater World, Perigi Tujuh, Pulau Dayang Bunting dan juga boleh shopping coklat di Pekan Kuah! Selamat bercuti!

Mummy : Anak-anak yang sedang bercuti panjang tu, jangan nakal-nakal ye!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...