Followers

Monday 19 September 2011

Mencari Jawapan

Kadang-kadang kita dihujani dengan pelbagai soalan yang selalu orang cakap soalan cepu emas...mmmm soalan yang susah untuk kita beri jawapannya. Soalan peperiksaan pun ada jawapan yang boleh kita beri tetapi tidak untuk soalan-soalan cepu emas ini. Soalan yang paling susah untuk dijawab kerana jawapannya hanya ALLAH yang mengetahui. 
Kawan Cik Rama-Rama ada memberitahu jawapan yang sesuai kita beri apabila kita didatangi dengan soalan itu. Selalunya soalan yang ditanya adalah “ Kenapa tak kahwin lagi?” Jawapan yang boleh diberi “Hanya ALLAH yang tahu masa yang terbaik untuk kita berkahwin”
Apabila ditanya sudah berpunya ke belum? Kita boleh menjawab “ Ya kerana setiap orang telah ditetapkan jodoh masing-masing. Jika ditanya siapa gerangannya bolehlah dijawab “ALLAH akan memperkenalkannya nanti. Bila nak kahwin? Jawapannya adalah “Bila kami dah dipertemukan. InsyaALLAH jemputlah datang ke walimatulurus nanti.
Kita dapat lihat jawapannya simple tapi maksud yang tersirat disebaliknya yang kita perlu mendalami. Apapun hidup harus diteruskan..:). ALLAH adalah sebaik-baik perancang.



 






Cik Rama-rama: Teruskan berdoa agar dipertemukan dengan jodoh yg soleh/solehah 

1 comment:

rusna wana said...

"jemputlah datang ke rumah hari ahad ni - ada buat makan2 sikit"
jawapan aku : "Insyallah, jika tiada aral melintang.."
itulah jawpan yg paling baik bagiku - jika berkesempatan, aku pasti akan memenuhi setiap undangan rakan2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...