Followers

Friday 12 August 2011

Mencari Makna Kehidupan


Ada pepatah Inggeris mengatakan “ when it mean to happen, it will happen. If not there is another plan for you “. Pepatah ini memberi makna yang mendalam sebenarnya. Ia dapat membuat kita banyak muhasabah diri dan menjadikan kita seorang yang redha dan tabah dengan apa yang terjadi di dalam kehidupan kita. 

Sesungguhnya hanya Allah yang mengetahui isi hati setiap makhluknya. DIA juga mengetahui waktu yang sesuai kepada dua individu yang bakal bertemu. Jadi sebagai makhluk ALLAH kita boleh meneruskan hidup seperti biasa. Satu keajaiban akan berlaku sekiranya kita tidak terlalu mengharapkan sesuatu yang kita ingini berlaku. Cik Rama-Rama mengingatkan diri sendiri untuk expect less from others. Ini adalah kerana kita tidak selalunya memperolehi apa yang kita mahu tetapi kita memperolehi apa yang kita perlukan.






 Cik Rama-Rama: Setiap pertemuan yang ALLAH temukan ada signifikan yang hanya DIA ketahui

6 comments:

rusna wana said...

perjalanan hidup ini telah ditentukanNya...
Semoga kita dapat menghadapi hidup ini dengan baik...

Wan_hazel said...

“Jika Allah sudah berkata ‘KUN FAYAKUN’, jadilah! Maka jadilah ia. Maha Suci Allah, yang ditangan-Nya Segala Kekuasaan, Kepada-Nyalah semua urusan dikembalikan ”
(Surah yassin 82:83)

Joel Leslie said...

Always do the best and let God do the rest. God is amazing :')

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Pertemuan & perpisahan adalah ketentuan dr ALLAH...sokong apa yg cik rama-rama katakn..."kita tidak selalunya memperolehi apa yang kita mahu tetapi kita memperolehi apa yang kita perlukan".

aqishah said...

betul tu syukur ngan apa yg kita ada... bersederhana itu lebih afdal

Anonymous said...

semeoga kita diberi kekuatan melaksanakan Qada dan QadarNYA..AMIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...