Followers

Wednesday 23 January 2013

Salam Maulidur Rasul



Selamat menyambut hari kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W bagi seluruh umat Islam diseluruh dunia.  Di ruangan ini saya ingin mengajak orang ramai supaya datang beramai-ramai dan memperbanyakkan selawat ke atas Nabi Muhammad sebagai tanda kasih dan sayang kita kepada kekasih Allah S.W.T. Tema Maulidur Rasul pada tahun 2013 ini ialah Wasatiyah Tonggak Kesatuan Ummah. Wasatiyyah adalah daripada perkataan al-Wasat(الوسط) yang diterjemahkan dari segi bahasa dengan makna pertengahan (sederhana). Seterusnya diistilahkan dari segi Islam dengan maksud adil, sederhana dan terbaik.

Setiap tahun pihak kerajan memperuntukkan sebahagian dana dan peruntukan untuk majlis-majlis keagamaan dengan pelbagai program yang dapat menyemarakkan lagi rasa ukhwah sesama kita masyarakat Islam di Malaysia khususnya. Justeru itu, marilah kita beramai-ramai hadir dimasjid-masjid dengan rasa tawaduk serta menolak perbezaan ideologi untuk duduk bersama-sama meraikan sambutan hari kelahiran junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W. kita patut menyambutnya dengan memahami sirah dan sebab mengapa kita menyambut maulidur rasul setiap tahun.

Rashid: Jangan kita lepaskan peluang untuk pergi ke sambutan dan berselawat untuk Nabi Muhammad S.A.W penyuluh seluruh alam…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...