Followers

Thursday, 31 March 2011

Memandu atau Naik LRT?


“Status FB”
...bila hujan & jln jem, I'm happy to announce that I'm using LRT everyday! hahaha...

Hujan, hujan, hujan … Status FB di atas dipinjam dari seorang teman (credit to Zarra Si Permaisuri).  Sejak seminggu lalu memang hampir setiap hari hujan. Bila petang langit pun dah mula gelap, guruh berdentam- dentum. Bersyukur kepada ALLAH atas nikmat hujan yang diberikan.

Tapi macam biasalah setiap kali hujan, KL mulalah jem. Kekadang sampai pelik dibuatnya. Hujan tak seberapa tapi  jemnya … Jadi , buat yang memandu, penat jugalah melayan jem. Yang seronoknya bagi yang naik LRT. Alhamdulillah, dah sampai lebih separuh jalan. Jalan yang separuh lagi dah dekat kawasan rumah.  Memandu sendiri dan menaiki kenderaan awam ni ada kebaikan dan keburukan yang tersendiri. Jadi renung-renungkan.

 






JEGEN fikir: Tapi macam mana pulak dengan
kawasan yang jauh dari kemudahan sebegini.  
Kena drive jugaklah nampaknya.


18 comments:

rusna wana said...

thanks for the info - :-)

Sherry said...

nail LRT buleh jimat duit petrol

... Ana... said...

kalau naik LRT mmg la cepat sampai sbb x jem , tapi sesak larr..

story of my life said...

sy vote naik LRT!!!!!

nurul nabila bt medan said...

naek LRT lagik jimat.
tapi kalau kat satu tmpat tuh tak hade LRT ape kata u naek basikal !
=)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

suka naik lrt tapi kat umah saya takde lrt yg ke tempat keja

♥CHaRa♥ said...

thanks coz share..
kalu nak jimat minyak naik lrt je lah...

AcuRose said...

acu prefer mandu sndiri.. sbb naik lrt mmg memenatkan dan bersesak..lagi2 time bwk anak2. kalu skali2 boleh :)..mmg jimat.

yantz-yeem said...

kuar awal elakkan jln jem...

aqishah said...

x suker jammed...

nanakimie said...

naik lrt,hehe...jmt tnga,masa n petrol:)

Sarah Naiema said...

Mmg tak dinafikan KL mudah sangat jem apatah lagi kalu ujan..jem memanjang jer..

Tapi lau diajak orang2 yang dok di KL mesti mereka akan guna LRT sebab LRT mudah, cepat dan jimat..

LRT memudahkan kite lau tergesa2 untuk ke satu tempat tu tapi kadang2 LRT sesak jugak..so, be careful..^_^

Sarah Naiema said...

Dengan LRT, kite sebenrnya da save bajet, minyak petrol da save..tu terserah kite utk buat pilihan..=)

cikbintang said...

cikbintang suka naek lrt..snang..no trfiic jam~~pdhl xreti bwk kete

Joel Leslie said...

thanks for this info =)

ya, mmg btol memandu sendiri dan menaiki kenderaan awam ni ada kebaikan dan keburukan yang tersendiri.

dr pengetahuan sy :

kebaikan memandu :
- senang saja kalau nak berpatah balik jikalau ketinggalan brgan di rumah (tidak spt kenderaan awam yg kita tidak boleh berpatah balik once kita dh naik)
- boleh rasa bangga kerana kita sdg memandu kereta yg mewah.
- tidak perlu melalui proses membeli tiket, menunggu & beratur.
keburukkan:
- mahal. minyak petrol & diesel harus dibeli.
- boleh terjebak dlm jem. buang masa.


kenderaan awam :
keburukan -
prosesnya lebih ssh berbanding memandu. contohnya, LRT. kita perlu membeli ticket, menunggu LRT utk samapi ke destinasi anda, berebut sms masuk ke dlm LRT, kdg2 tiada tmpt duduk di dlm LRT krn bnyk penumpang.
kebaikan -
murah, tak melalui jln yg jem, jimat tenaga n masa.

amiraliyana said...

kenderaan awam mudah kalau bab2 jem ni eh macam naik lrt. mana ada jem2.

Wan_hazel said...

guna je pngankutan awan..murah dan senang...tak jem dan tak buang masa..ehhehe..

kaseh suchi said...

kalau semua nak naik LRT.. jenuh la nak berebut2 masuk n kuar..kang ada lak yang tersungkur depan ointu LRT tu hehehe

ksimpulannya...pilihan di tangan masing masing... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...