Followers

Thursday, 17 March 2011

Kenapa Gagasan 1Malaysia?




Bertemu kita sekali lagi. Sambungan daripada topik yang lepas, kali ini saya ingin berkongsi pula kepada anda, kenapa gagasan 1Malaysia diperkenalkan?

PERTAMA : Kita semua kena faham, apa keperluannya Gagasan 1Malaysia diperkenalkan. Bukan untuk suka-suka atau saja-saja…Haaa…habis tu untuk apa pulak. So…ce citerrr…ce citerrr….

Gagasan 1Malaysia tujuannya untuk mengukuhkan semangat perpaduan dan kerjasama antara kaum di negara ini. Kita kan hidup dalam masyarakat majmuk dan berbagai-bagai kaum, agama dan budaya. Keunikan masyarakat kita tu, kalau dapat kita gabung dan bentuk satu kerjasana dan perpaduan yang kukuh…kan lebih mantap negara kita. Bila kita mantap dan kuat, maka segala yang kita rancang dan bakal kita laksanakan akan lebih mudah dicapai…kejayaan tu untuk siapa agaknya…Untuk kitalah rakyat Malaysia…










Mr. Kha1: Ikuti seterusnya pada keluaran akan datang... 

6 comments:

story of my life said...

satu prinsip yg perlu dikaji keberkesanan pd masa akan dtg utk anak cucu kita satu hari nanti..

nanakimie said...

wah,banyak info pasal 1malaysia,paper hubungan etnik hari tu kua essay pasal neh..hehe..

Sarah Naiema said...

Yea, betul tu..setiap kaun dalam negara harus la b'gabung diantara satu sama lain..baru la aman negara kite serta m'punyai keunikan lain dari negara yang lain.. Kite hidup dalam satu negara biarpon m'punyai plbagai jenis bangsa, kaum dan agama..1malaysia..=)

Wan_hazel said...

jumpa pun sambungan gagasan satu Mlaysia nie..menarik ...skang nie Mlaysia dah becampur aduk..kan kita nie membela warga asing....bagi warega asing banyak2 kerja kat sini

kaseh suchi said...

betul tu wan,,jangan warga asing dok bangga2 kata 1 malaysia tu termasuk dorang jugak sudah la kan...

sekarang ni semua benda nak ada 1 kan...
melambangkan slogan 1 MALAYSIA sudah boleh diterima umum =)

Wan_hazel said...

kaseh suchi

tu lah...warga asing pun sibuk nak jadi 1 Malaysia..1 Malaysia nie macam mainan je untk warga asing...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...