Followers

Tuesday, 22 March 2011

Ke Mana Gagasan 1Malaysia?


Salam 1Malaysia,
Seperti yang saya janjikan pada keluaran lepas, saya menyambung artikel terdahulu, kenapa perlunya gagasan 1Malaysia? Ikuti sebab keduanya.

KEDUA : Bila perpaduan dan kerjasama antara kita semua kuat, maka kita pasti akan lebih mudah untuk mencapai status negara maju pada tahun 2020. Ingat tu…, kita ada wawasan yang sudah sekian lama kita nantikan kejayaannya.

Tahun 2020 hanya tinggal lebih kurang 9 tahun saja lagi. Bukan lama pun 9 tahun tu. Cuba kita bayangkan, bagaimanalah agaknya cara kita berfikir bila bangun pagi-pagi pada 1 Januari 2020…, atau kita sekadar menguap seperti tahun sebelumnya. Jika itu berlaku juga, maknanya kita masih gagal mendidik pemikiran kita untuk menempuh cabaran-cabaran baru dalam sebuah negara maju.

Waktu itu, kita nak salahkan siapa…diri sendiri yang ortodok (mundur)…atau nak cuba salahkan kerajaan….sedangkan orang lain sudah mula berlumba-lumba memburu kecemerlangan….jadi…adalah lebih baik kita bersedia dari sekarang. 








Mr. Kha1: Gagasan 1Malaysia memberikan banyak panduan kepada kita….jadi…anda ikut (you follow) sahaja.

7 comments:

nurul nabila bt medan said...

1malaysia !
i follow
hehe

story of my life said...

mcm2 motto skrg ni utk menyuntik semangat kita..sama2 la kita menjayakannya..

nanakimie said...

iye,folow saja:)1 malaysia!

Sarah Naiema said...

Wawasan 2020..tu la hasrat kite semua..
bersatu padu kite semua ke arah itu, sama2 la kite m'jayakannye dan mencapai apa yang diidamkan ke arah wawasan 2020! chaiyok=)

1Malaysia..^^

Wan_hazel said...

jumpa lagi dgn abg khairul..entri gagasan satu Mlaysia nie..mungkin nati Mlaysai dah tak de malam dah.semua org bkerja ...macam kat negara japan..

kaseh suchi said...

yela2...sama2 la kita berusaha untuk memajukan negara n mencapai wawasan 2020...

kita jugak yang dapat untung nanti,,,jadi memang tanggungjawab kita semua la untuk melaksanaknnya,,,

wawasan 2020 sangat penting sebab kita nak seiring dengan negar2 maju lain supaya malaysia x dianngap negara mundur yang mampu berdiri dengan gah...

semoga isu-isu tidak sihat dari aspek sosial, politik, ekonomi dan budaya tidak sedikit pun mencacatkan dan menghilangkan semangat kita untuk mencapai wawasan 2020

Wan_hazel said...

semoga negara kita maju dan berpegang teguh dengan agama Islam ..semoga landasan Islama dinegara kiat dikekalkan...amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...