Followers

Friday, 4 March 2011

Di situ Hatiku Bermukim…


Bila diberi tugasan ini…yang mengabdikan ruang untuk ku berceloteh berkongsi pengetahuan, pengalaman dan nasihat bersama teman-teman, hati ini melonjak gembira. Sukanya tidak terkira. Bersendirian di rantau orang. Berkelana demi mencari rezeki, demi pengalaman yang mematangkan diri dan yang penting demi jabatan yang tercinta. 


Walau jauh beribu batu terpisah dengan lautan China Selatan…namun Pulau Borneo terasa amat dekat di hati sanubari. Tidak pernah lekang dari ruangan mata. Pandangan alamnya, sepoi udara yang membuai rasa. Malah, lagu rakyat Puteri Santubong seolah-oleh terngia-ngia di telinga. Bak kata orang “hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri”.

Di ruang ini, ingin Sally berkongsi keindahan bumi kelahiran Sally bersama teman-teman. Yang pastinya tidak ramai yang tahu…kampung halaman ku memiliki sumber alam yang amat berharga…






Sally: Jadi untuk mengetahui lebih lanjut, ikuti keluaran seterusnya akan datang…sabar yer…

7 comments:

story of my life said...

saya sokong..tempat membesar mmg penuh dgn memori...

aqishah said...

hye cik sally...

baca n3 ni mengingatkan aku pada kg halaman.. merentasi laut china selatan..

rinduku pun telah bermukim

Sarah Naiema said...

walaupun sejauh mana kite merantau, negeri s'diri tetap menjadi pujaan hati! Tanah air sdiri tetap dikenang =)

amiraliyana said...

yeah2. go2. teruskan menulis cik Sally untuk berkongsi ngan kami semua.

Wan_hazel said...

kamek orang sarawak juak..mena ta kitak ya..jauh gilak perbezaan situk ngn sinun..bila mek merasa g ke sinun asa nak balit jak..mungkin sik biasa ngan hiruk pikuk dunia sinun..macam amcam bangsa jak urang sinun...


bila gik nak balit tek??ehhehe

kaseh suchi said...

hujan emas di negeri sendiri pasal hujan kat pekan emas kan cik sally..hehehe

cik sally nanti cerita tempat pelancongan kat sarawak lagi k..slain tasik biru n pekan emas,,,iye la..sebelum smpai sana elok la tambah ilmu tentang keadaan di asana kan

padlie said...

Walau di mana kita berada, tak kira la berapa lama kita tinggalkannya, tanah kelahiran kita akan tetap di hati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...