Followers

Wednesday, 2 March 2011

Kemakmuran Malaysia Dikongsi Bersama, Sampai Bila…..




Betapa makmurnya negara kita Malaysia. Di sana-sini terdapat saja pekerja asing yang mencari rezeki dan menumpang tuah bagi menuruskan kelangsungan hidup. Sebagaimana rutin, pada hujung minggu, aku akan bergegas ke KL Sentral untuk perjalanan ke LCCT. Di lapangan terbang pun kalangan pekerja asing juga memonopoli kerja-kerja menolak troli bagasi, hampir terkena kakiku. Begitu juga kerja pembersihan mereka juga menguasai.

Dan apabila sampai di kampung halaman, kesempatan bercuti aku penuhi dengan berkunjung pekan di sempadan. Di sana pun pekerja asing juga mengambil kesempatan mencari rezeki . Cuma yang berbeza dari segi fizikal, warna kulit dan mungkin anutan agamanya.


 bersambung…...... 




Siti Dewi: Pedih Mata, Sakit Hati, sampai bila ianya dapat diatasi

8 comments:

::sarah:: said...

hrmm..

story of my life said...

adeh...geram kan kekadang..

rusna wana said...

Malaysia bumi yang bertuah - ramai warga asing menumpang tuah...

cikbintang said...

geram..tp xtau nk wt ape..kalo ade kuasa.....

amiraliyana said...

huhu. dah macam bukan dok dalam negara kita dah. tapi tu la kelebihan yang ada pada mereka dan kekurangan orang kita. hmmm

Wan_hazel said...

nama pun satu Malaysia..kadang kadang sakit mata gak tengok semua nie..sampaikan anak watan kita sendiri susah nak dapat kerja..selera dia orang lain kot..tak kesian ke dengan warga Mlaysia yang duk kais kasi sampah..bila nak minta kerja macma amcam alasan majikan bagi..sedangkan cari cleaner je pun..tu pun nak pakai degree ke??

kaseh suchi said...

betul2 ramai sangat....

tapi tengokkan kegigihan mereka bekerja...memang agak simpati la datang dari jauh nak kerja...

kite pernah sembang ngan pekerja asing...bangla la..besa la,,,praktikal kat cmpany yang ramai pekerja asing...

bila bawak bersembang xtahan dorang duk kutuk rakyat malaysia malas bekerja...ada duit pergi bercuti...
memang la kita akan pergi bercuti..xkan nak keje seminggu 7hari 31hari sebulan macam dorang...

moralnya: bila pergi tempat orang,,jangan la lawan tokeh...

Wan_hazel said...

kalau warga indon..mereka org kat Mlaysia memang lah pijak semut tak mati..tapi bila kat negeri sndri.Malysia yang kene kutuk..bosan dgn sikap mereka..bukan nak jd anti indonsia..tapi sikap dia org tu..tak sedar diri..pihak kerajaan mesti lah tapis skit kedtngn mereka org..baik biar bpada pada...Bukan setakakt warga indon warga lain pun sama..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...